Як збільшити прибуток від кавового бізнесу (вендіргу кави) або не втрачати дохід через "діри", що легко усуваються. 


Будь-який бізнес починається з бізнес-плану. Кавовий бізнес -  не виключення.  Математика не складна, але вона потрібна. Цей пост не про розрахунок загальних інвестицій, а про слабкі місця, або, якщо хочете «діри», які здаються не суттєвими. Підприємець може як нести втрати, так і збільшити прибуток до 50% звернувши увагу на ці нюанси.
Ми, компанія ОКОФЕ, маємо власну мережу кавових автоматів (на кінець 2022 року понад 150 одиниць), тому знаємо про що говоримо.

 

Ось 9 найпоширеніших «дір» кавового бізнесу,

які під силу залатати кожному кавовому підприємцю без суттєвих інвестицій. Зробіть це раніше за конкурентів!


бизнес на кофе
 

1. Зовнішній вигляд кавового апарату.


Банально? Невже?! До 60% клієнтського трафіку Вивтрачаєте саме на цьому моменті. Подумайте ще раз: 60%!!! ваших клієнтів оберуть конкурента або зовсім відмовляться від кави через зовнішній вигляд апарату.

 
Що робити? Перевірте кавовий апарат за наступних критеріїв:

  • чистота: без слідів крапель, потоків, кнопки чисті;
  • свіжі наліпки, що не втратили свої кольори через старість або сонячні промені (друк на оракалі вартує копійки, замінить на нові негайно)
  • - місце розташування: подивиться навкруги, чи не вирішила прибиральниця супермаркету, що найкраще місце зберігати відра та швабри у куточку біла Вашого вендінгового апарату? Як щодо запахів? Може звуки, через які апетит миттєво пригнічується? Багато чого змінилося з моменти укладання вами угоди про оренду цього місця.


Як можна покращити ситуацію?

  • Розробіть чек-лист, в якому Ви сформулюєте критерії для перевірки та ознайомити відповідальних із ними;
  • Система штрафів/премій за дотримання встановлених стандартів;
  • поставити більший бак для використаних стаканчиків,
  • прикрасити стіну біля якої встановлено апарат (наприклад яскравим рекламним оголошенням смачної кави)
  • або навіть змінити локацію на більш привабливу.

 

2. Кава та інгредієнти для вендінгових апаратів – робота над цим пунктом має принести вам від 20 до 30% збільшення доходу.


Звичайно продукти мають бути якісними та розроблені спеціально для вендінгу. Звичайно Вам відомо, що погані продукти без сумніву завдадуть збитків у вигляді втрати клієнтів, простоїв або , не дай Боже ремонту  обладнання…

У досвідчених вендингерів є власне уявлення, що таке «якість», що є достатньою для певної категорії споживачів (на вокзалі та у елітному бізнес-центрі різні вимоги до напоїв).

Ми наразі про іншу діру. Про нечесність персоналу у кавовому бізнесі.

Який би Ви не обрали продукт, Вас переслідуватиме ризик продажу «поза касою» напоїв, що готує апарат, в який ви вклали власні гроші.
Наприклад: ви встановили своє обладнання на торгівельну точку з розрахунком отримувати прибуток. Насправді 2 кг кави та інгредієнтів продається з Вашого ящика, а один (той, що продається найкраще) з ящика кмітливого співробітника. Бо продукт, який ви використовуєте можна вільно купувати за оптовою ціною від 1 кг.  Порахували? Чим більша мережа, тим більше ви втрачаєте через цю діру.

Що робити? Рішення, яке застосували ми для власної мережі та для кавових підприємців, що вже мають уявлення про цю діру – торгівельна марка кави та інгредієнтів, яка не продається в роздріб за оптовою ціною. Тільки ящик.
Ми започаткували власну торгівельну марку ОКОФЕ, яка:
- відповідає вимогам вендингерів,
- не приймає участь у акціях та розпродажах,
- оптова ціна пропонується лише за об’єм, який не може дозволити собі Ваш співробітник.  Не залишайте каструлю з м’ясом перед собакою, покладаючись на її вірність та шляхетність.
 
Як можна покращити ситуацію?
Наші партнери, такі самі підприємці, як ми вже спробували працювати з ТМ ОКОФЕ та констатують збільшення кількості проданих порцій на 20 та навіть на 30%.
Спробуйте і Ви! Купуйте каву та інгредієнти ТМ ОКОФЕ за оптовою ціною

 

 

 


3. Ваше особисте залучення у процес.

 

На жаль вендінговий бізнес – не пасивне джерело прибутку. Він потребує регулярної уваги власника.
 
Що робити? Знайти адекватний баланс між особистим контролем бізнесу та збереження власного часу
 

Як можна покращити ситуацію?
Ось, що ми взяли за правило:

  • Один раз на місяць власник особисто перевіряє кавові апарати декілька за власним бажанням, або всі.

  • Техвідділ не менше ніж 2 рази на тиждень.

  • Час від часу присвячувати тиждень виконуючи функції оператора/інкасатора/продавця (можна поєднати з першим пунктом) Таким чином у Вас з’явиться безліч власних ідей щодо збільшення прибутковості.

 
 

4. Робочий стан кавового апарату 24/7

 

Так, наразі є об’єктивні причини, на які ви не маєте впливу (атаки країни-терориста на енергетичну інфраструктуру України). Кава лля Ваших клієнтів кава з автомату – це швидке рішення. Дорога кожна хвилина. Достатньо 1-2 рази стати свідком непрацюючого апарату, щоб більше навіть не повертати голову у його сторону. Крім цього оберіть надійного постачальника (це вам під силу), з достатнім для вас асортиментом та оперативною доставкою. Ось як наприклад, компанія ОКОФЕ, тобто ми 😊
 



     ЗАМОВИТИ ПРАЙС    


 

5. Зрозуміла покрокова інструкція з 3 пунктів

 
Ця діра має масовий характер. Майже всюди. Спочатку гроші, чи вибір напою? Чи треба пошукати продавця чи охоронця, щоб спитати? Карткою, готівкою чи смартфоном? Відсутність очевидних простих відповідей примусить ваших клієнтів пройти повз туди, де він точно не осоромиться, не буде відчувати себе лузером.
 
Що робити?
Надрукуйте просту інструкцію (це вартує копійки) та не втрачайте більше клієнтів через цю діру (я ото Ваш сусід)
 
Як покращити ситуацію?
Часом апарати продається разом з інструкцією на фасаді апарату. Важливо! Німецька та італійська чудові, але виглядають як знущання.

 

  1. Конкуренція або її відсутність

 

ЧИТАТИ ДАЛІ
пункти  6,7 та 9